Vray for SketchUp Render Ayarlari
Gönderen Cyborg - Ekim 04 2008 21:34:27
1) İlk görselde sahnenin sketchup görüntüsünü görüyorsunuz.





2) İkinci görselde sahnede var olan güneş ışığını taklit etmesi için konulmuş omni light ve ayarlarını görüyorsunuz.





3) Üçüncü görselde vrayin genel ayarları ile sistem ayarlarını görüyorsunuz. Global Switches altındaki Default Lights ve Hidden Lights'ın tikli olmaması gerekiyor. System altındaki ayarlarda render aşamasında render karesinin büyüklüğü ve rendera nereden başlayacağını vs. ayarlıyorsunuz.





4) Dördüncü görselde kamera ayarlarını görüyorsunuz. Bu kısıma dokunmamanızı tavsiye ediyorum. Çünkü neticede renderını almak istediğiniz sahneyi sketchup penceresinden ayarlayabiliyorsunuz.





5) Beşinci görselde alacak olduğunuz renderın büyüklüğü ile ilgili ayarları yapıyorsunuz. Sağda hazır olan boyutları kullanabileceğiniz gibi kendinizde boyut girebiliyorsunuz.





6) Altıncı görselde Enviroment, Image Sampler ve QMC Sampler ayarlarını görüyorsunuz. Türkçelerini bilmediğim için yazamıyorum. Ama şöyle açmam gerekirse;

Enviroment; havanın aydınlık değeri ile alakalı olup sahneye koyulan ışığın şiddetiyle oynamayıp arttırılan skylight değeri ile sahneyi dahada aydınlık hale getirmeye yarıyor. Ayrıyeten background kısmınada arka plan resmi falan atayabiliyorsunuz.

Image Sampler; kenarlardaki çizgilerin ve birleşim yerlerinin, köşe noktalarının tırtıklı olup olmaması ile alakalı. Bu 3 seçenekten birini kullanmanız yeterli oluyor. Sahnesine göre sanıyorum ki o ayarlarıda değişmek daha iyi sonuçlara ulaştırabiliyor. Antialising Filter ayarının 1 veya 1.5 olması istenilen sonuçları sağlıyor. Threshold ayarlarını ne kadar küçültürseniz o kadar iyi sonuç çıkar ortaya ama render süreside bir o kadar artar.

QMC Sampler; ne olduğunu tam bilemdiğimden resimdeki ayarlar işinizi görecektir deyip kısa geçiyorum.





7) Yedinci resimde sadece Color Mapping kısmına müdahele etmenizi tavsiye ederim. Type kısmında iç mekanda Expotecnial, dış mekanda Linear Multiply kullanın derim. Multiplier ayarlarınıda aldığınız deneme renderlarına bakarak arttırıp azaltabilirsiniz. Mesela ışık yetersiz gibi göründü ise değeri arttırmanız ortamın aydınlanmasını sağlayacaktır.





8) Sekizinci görsel en önemli görsellerden biri. Burada iç mekanda ilk seçeneği Irradiance Maps, ikinci seçeneğide Light Cache seçmenizi öneriyorum. Dış mekanda ise ilki yine Irradiance Map, ikincisini Quasi Monte Carlo seçmenizi öneriyorum.

Irradiance Map'te Subdivs ve Samples değerlerini ne kadar yüksek tutarsanız o kadar kaliteli render elde edersiniz. Fakat bu aşırı derecede render süresini uzatır. Söylemesi benden. Görseldeki gibi yaptığınız ayarlar en son görseldeki sonucu çıkarıyor ortaya. Neticede yeterli gibi görülebilir bu ayarlar.





9) Dokuzuncu görselde de Light Cache ayarlarını görüyorsunuz. Samples değerini 1000'den daha büyük yaptığınızda yine kalite artacak, render süresi uzayacaktır.





10) Son olarak onuncu görselde de yukarıda bahsi edilen ayarlar ile alınmış render mevcuttur. 500x300 pxl boyutunda olan render 45 dk, 1000x600 pxl boyutunda olan görselde yaklaşık 4 saatte alınmıştır. Bilgilerinize ...